Dienstag, 6. Oktober 2009

A Guide to Practical Press Photography - Praxis-Leitfaden Pressefotografie

In meiner Reihe "A Practical Guide to ..." habe ich ein neues Video produziert. In my series of "A Practical Guide to ..." I directed a new video.



Das ist so etwas wie die Visualisierung in filmischer Form meiner Rubriken "Aus dem Nähkästchen geplaudert". Es wendet sich - das liegt in der Natur eines solchen Clips - primär nicht an Berufsfotografen. Die Zielgruppe sind deutlich die Amateurfotografen, die sich im semi-professionellen Sektor ein (zweites) Standbein aufbauen wollen. Mein Ziel: durch sach- und fachgerechte Informationen diese Zielgruppe davon abzuhalten, ihr Material z.B. bei Microstock-Agenturen zu verhökern. Denn mir sind echte Konkurrenten lieber, als aus Unwissenheit handelnde "Preisbrecher".

The targeted group of this little clip are not professionals at all. They know how to do their business. I aim at good amateur photographers willing to begin a semi-professional career. A second aim is to detain those amateurs from hawking their pictures through microstock agencies. You ask why? Well, real competitors are prefered by me. Favoured adverse to those who are clueless of the real picture business.

Fair trade, that is what I want.


In dem Zusammenhang nochmal der Hinweis auf meinen Film "A Practical Guide to Glamour Photography". See also my "Practical Guide to Glamour Photography".

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